AUTORITATEA DE MANAGEMENT PROGRAMUL OPERAȚIONAL CAPACITATE ADMINISTRATIVĂ 2014-2020
a publicat, azi, 27 martie 2020,
INSTRUCȚIUNEA nr. 3
(actualizată)
Având în vedere prevederile art. 323, pct. 17 din Ordinul MDRAP nr. 2534/26.03.2018 pentru aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a MDRAP,
Luând în considerare prevederile art. 1 alin. 4 lit. a) din HG nr. 399/2015 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune 2014-202, cu modificările și completările ulterioare, potrivit cărora ”contractul de finanţare reprezintă un act juridic supus regulilor de drept public, cu titlu oneros pentru beneficiar, de adeziune, comutativ şi sinalagmatic prin care se stabilesc drepturile şi obligaţiile corelative ale părţilor în vederea implementării operaţiunilor”,
Luând în calcul Hotărârea nr. 8/12.03.2020 a Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, privind aprobarea unor măsuri suplimentare de combatere a noului coronavirus,
În virtutea dispozițiilor Decretului Președintelui României nr. 195/16.03.2020, privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României,
ținând cont de faptul că autoritățile publice sunt obligate să pună în aplicare măsurile de prevenire și protecție adoptate de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, precum și pe cele instituite prin Decretul nr. 195/16.03.2020,
în considerarea caracterului imprevizibil al situației de răspândire a virusului ”COVID 19” apărute pe parcursul implementării contractelor de finanțare,
în contextul necesității aplicării unor măsuri de protecție a sănătății personalului implicat în gestionarea contractelor de finanțare, în special prin evitarea contactului direct între persoane și cu documente transmise în procesul de implementare al proiectelor și necesar a fi procesate,
luând în calcul situația actuală a proiectelor aflate în implementare, pentru care activitățile aferente trebuie continuate în mod corespunzător, în vederea îndeplinirii obiectivelor/indicatorilor, cu respectarea tuturor măsurilor de protecție stipulate în actele menționate mai sus,
având în vedere faptul că în prezent este implementat în cadrul Modulului Contractare al Sistemului Unic de Management al Informației (SMIS) un flux aferent Actelor adiționale,
luând în considerare toate prevederile contractului de finanțare, și cu precădere cele ale
art. 7, Secțiunea I alin (5) din contractele de finanțare “(5) Beneficiarul are obligația de a respecta instrucțiunile și orice alte documente aplicabile, emise de AM POCA.”
Art. 3, alin. (3) – Durata Contractului de finanțare “(3) Prelungirea perioadei de implementare a Proiectului, sau orice altă modificare/completare în legătură cu proiectul se realizează exclusiv prin acordul scris al părţilor, prin act adiţional încheiat obligatoriu înainte de expirarea acesteia.”
Art.7 alin. (12) – Obligațiile părților, Secțiunea I – Obligaţiile Beneficiarului, Obligații privind implementarea Proiectului ”(12) Beneficiarul are obligația să adauge toate documentele și să completeze datele pentru care este răspunzător, actualizându-le corespunzător, ori de câte ori este cazul, în sistemul informatic MYSMIS 2014. „
AMPOCA emite următoarea
INSTRUCȚIUNE:
Art. I. (1) Acordul MLPDA – AM POCA pentru prelungirea perioadei de implementare a proiectelor care se finalizează în cursul lunilor martie și aprilie 2020 și pentru care se inițiază/s-au inițiat în MYSMIS2014+, până la sfârșitul perioadei de implementare, solicitări de încheiere a unor acte adiționale de prelungire, conform prevederilor contractuale, se consideră dat prin emiterea prezentei Instrucțiuni, cu durata solicitată, dar în limita prevăzută de Program – 31.12.2023 și a celei aplicabile apelului aferent proiectului în speță.
Modificarea solicitată conform art. I alin. (1) operează de la data semnării Notei de către Șeful AM POCA sau înlocuitorul acestuia.
(2) Pentru situațiile care se încadrează în prevederile art. I, alin. (1), Beneficiarii vor solicita exclusiv modificarea perioadei de implementare și AM POCA va debloca în MYSMIS2014+ doar secțiunile cererii de finanțare vizate de prelungirea perioadei de implementare, în vederea modificării de către Beneficiar, după verificarea respectării limitelor mai sus menționate de către AM POCA.
(3) Orice alte modificări aferente contractelor de finanțare vor fi solicitate ulterior acordării prelungirii perioadei de implementare de către AM POCA, conform prevederilor art. II din prezenta instrucțiune.
(4) AM POCA va încărca în MYSMIS2014+ o Notă semnată de Șeful AM sau înlocuitorul acestuia care va confirma încadrarea proiectului în prevederile art. I, alin. (1) din prezenta Instrucțiune și va menționa noua perioadă de implementare.
Art. II (1) Pentru toate celelalte solicitări de modificare ale contractelor de finanțare care s-au inițiat sau se vor iniția prin MYSMIS 2014+ pe toată perioada existenței măsurilor de prevenire și protecție instituite de organele abilitate în acest sens, altele decât cele prevăzute la art. I, procesarea acestora se va realiza conform prevederilor contractuale, exclusiv electronic, prin MYSMIS2014+, cu utilizarea corespunzătoare a semnăturii electronice de către toate părțile implicate.
(2) Toată corespondența între Beneficiari și AM POCA legată de contractele de finanțare, inclusiv solicitări de puncte de vedere ș.a., pe toată perioada existenței măsurilor de prevenire și protecție instituite de organele abilitate în acest sens și aplicabilității prezentei instrucțiuni, se realizează exclusiv electronic prin MYSMIS2014+.
Art. III Prezenta Instrucțiune intră în vigoare la data publicării pe site-ul www.poca.ro și își va menține aplicabilitatea până când AM POCA va informa oficial asupra încetării dispozițiilor sale.
Descarcă Instrucțiunea nr. 3.