AUTORITATEA DE MANAGEMENT PROGRAMUL OPERAȚIONAL CAPACITATE ADMINISTRATIVĂ 2014-2020
a publicat, azi, 27 martie 2020,
INSTRUCȚIUNEA nr. 4
(actualizată)
Având în vedere prevederile art. 323, pct. 17 din Ordinul MDRAP nr. 2534/26.03.2018 pentru aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a MDRAP,
Luând în considerare prevederile art. 1 alin. 4 lit. a) din HG nr. 399/2015 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune 2014-2020, cu modificările și completările ulterioare, potrivit cărora ”contractul de finanţare reprezintă un act juridic supus regulilor de drept public, cu titlu oneros pentru beneficiar, de adeziune, comutativ şi sinalagmatic prin care se stabilesc drepturile şi obligaţiile corelative ale părţilor în vederea implementării operaţiunilor”,
În conformitate cu prevederile art. 11 din Decretul nr. 195/16.03.2020,
în vederea evitării neîndeplinirii obiectivelor/indicatorilor stabiliți în contractele de finanțare, beneficiarii afectați de adoptarea măsurilor de urgență prevăzute în Decretul nr. 195/16.03.2020 pot solicita Autorității de Management pentru POCA suspendarea contractelor de finanțare.
În temeiul prevederilor contractului de finanțare:
art. 7, alin (5) Secțiunea I Obligaţiile Beneficiarului, Obligații privind implementarea Proiectului “(5) Beneficiarul are obligația de a respecta instrucțiunile și orice alte documente aplicabile, emise de AM POCA.”
art. 7 alin. (12) – Obligațiile părților, Secțiunea I – Obligaţiile Beneficiarului, Obligații privind implementarea Proiectului ”(12) Beneficiarul are obligația să adauge toate documentele și să completeze datele pentru care este răspunzător, actualizându-le corespunzător, ori de câte ori este cazul, în sistemul informatic MYSMIS 2014.„;
art.7 alin. (16) – Obligațiile părților, Secțiunea I – Obligaţiile Beneficiarului, Obligații privind implementarea Proiectului “(16) Beneficiarul este obligat să informeze AM POCA despre orice situaţie care poate determina rezilierea şi/sau întârzierea executării Contractului de finanțare, în termen de maxim 5(cinci) zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă. În urma analizei, AM POCA poate decide rezilierea şi/sau suspendarea Contractului de finanțare, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor legale incidente.”
art. 15 alin. (7) – Încetarea, anularea și suspendarea Contractului de finanțare “(7) Beneficiarul poate solicita AM POCA, în cazuri temeinic justificate și care nu sunt datorate exclusiv culpei acestuia, suspendarea aplicării prevederilor Contractului, cu prelungirea perioadei de implementare corespunzător cu perioada suspendată, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2023, sau încetarea prin acordul de voință al părților/rezilierea acestuia, în conformitate cu prevederile legale naționale și comunitare.”
AM POCA emite următoarea
INSTRUCȚIUNE:
Art. I. (1) În situația în care Beneficiarul, în urma analizei efectuate asupra proiectului, constată imposibilitatea derulării activităților din cadrul acestuia care conduc la neîndeplinirea obiectivelor/rezultatelor/indicatorilor de proiect/program, cauzate de măsurile de urgență dispuse de către autoritățile competente, pentru limitarea răspândirii infecției cu COVID 19, poate solicita AM POCA, prin MYSMIS2014+, modulul Contractare, în conformitate cu prevederile contractuale, suspendarea aplicării prevederilor Contractului, cu prelungirea perioadei de implementare, corespunzător cu perioada suspendată, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2023 și în limita termenelor aplicabile apelului aferent proiectului în speță.
(2) Beneficiarul este obligat ca, în solicitarea menționată la alin (1), să includă o prezentare a activităților rămase de efectuat în cadrul proiectului și care sunt în imposibilitatea de a fi implementate, având în vedere măsurile de urgență dispuse de către autoritățile competente pentru limitarea răspândirii infecției cu COVID – 19, stadiul în care se află acestea, precum și impactul activităților asupra obiectivelor/indicatorilor/rezultatelor de proiect/program.
(3) AM POCA va analiza solicitarea și, în funcție de situația prezentată de către Beneficiar în cadrul acesteia, va decide aplicabilitatea prevederilor contractuale referitoare la suspendarea contractelor/ordinelor de finanțare printr-o Notă semnată de șeful AM POCA sau înlocuitorul acestuia.
(4) AM POCA va încărca în MYSMIS2014+ Nota care va confirma încadrarea situației invocate de beneficiar în condițiile de suspendare prevăzute la alin. (1) și va menționa perioada de suspendare a contractului, precum și durata prelungirii perioadei de implementare corespunzător cu perioada suspendată, dar în limitele prevăzute la alin. (1) sau, după caz, va încărca o notă privind neaplicabilitatea prevederilor contractuale referitoare la suspendarea contractelor/ordinelor de finanțare.
Art. II (1) Beneficiarul/Partenerul are obligația de a nu desfășura nicio activitate necesară implementării proiectului în perioada de suspendare a prevederilor contractului de finanțare.
(2) La încetarea suspendării, Beneficiarul/Partenerul are obligația de a relua implementarea proiectului.
Art. III Prezenta Instrucțiune intră în vigoare la data publicării pe site-ul www.poca.ro și își va menține aplicabilitatea până când AM POCA va informa oficial asupra încetării dispozițiilor sale.
Descarcă Instrucțiunea nr. 4