1. Sunt eligibile cheltuielile pentru elaborarea Strategiei de dezvoltare urbană integrată, respectiv Planul de mobilitate urbană durabilă pentru o primărie, având în vedere că în Ghidul Solicitantului este folosită sintagma: „Similar apelurilor anterioare, este eligibilă și elaborarea/actualizarea documentelor strategice ce vor sta la baza obținerii finanțărilor din politica de coeziune aferente perioadei 2021-2027, respectiv Strategia integrată de dezvoltare urbană (SIDU), care să acopere și zonele funcționale urbane, precum și Planurile de mobilitate urbană durabilă (PMUD), unde vizate sunt, în principal, autoritățile publice locale de la nivelul municipiilor reședință de județ”?
Elaborarea Strategiei de dezvoltare urbană integrată, precum și Planul de mobilitate urbană durabilă (PMUD) pentru autoritățile publice locale de la nivelul municipiilor ar putea fi incluse într-un proiect ce urmează a fi depus în cadrul CP13/2019, cu condiția justificării temeinice a necesitații si cu asigurarea respectării cerințelor impuse de ghidul solicitantului, precum si legislația comunitara și națională.
Sintagma utilizată în ghidul solicitantului (….) unde sunt vizate, în principal, autoritățile publice locale de la nivelul municipiilor reședință de județ, nu exclude celelalte municipii.
Oportunitatea și eligibilitatea activităților și a cheltuielilor aferente incluse într-un proiect, sunt analizate în etapa de verificare a conformității administrative și a eligibilității, precum și în etapa de evaluare tehnica si financiara, pe baza informațiilor furnizate de solicitant în cererea de finanțare.
2. Instituția Prefectului se încadrează în categoria de solicitant eligibil?
Conform ghidului solicitantului POCA/661/2/1 (CP13/2019), Subsecțiunea 3.3: Eligibilitatea solicitanților și a partenerilor se prevede că pot solicita finanțare în cadrul acestui apel următoarele unități administrativ-teritoriale: județe și municipii din regiunile mai puțin dezvoltate (inclusiv unități administrativ-teritoriale vizate de Strategia Integrată de Dezvoltare Durabilă a Deltei Dunării (SIDDDD):
Pot fi parteneri (asociați) în cadrul acestui apel:
- unități administrativ-teritoriale (județe, municipii) din regiunile mai puțin dezvoltate
- orice alte autorități/instituții publice locale (de la nivelul județelor și municipiilor) care pot contribui la buna implementare a proiectului
- ONG-uri
- parteneri sociali (organizații sindicale, organizații patronale, precum și formele de asociere ale acestora cu personalitate juridică)
- instituții de învățământ superior acreditate.
Având în vedere aspectele menționate mai sus, Instituția Prefectului nu se încadrează în categoria de solicitant eligibil pentru cererea de proiecte POCA/661/2/1 (CP13/2019).
3. În elaborarea unei Strategii de Dezvoltare Durabilă pentru perioada 2021-2027 (ce vizează rezultatul POCA R1), se poate include realizarea unui instrument informatic (platformă online /infrastructura TIC ) de monitorizare și evaluare a strategiei elaborate, având în vedere faptul că activitățile de monitorizare și evaluare implică comunicarea inter-instituțională, existând, de asemenea, și necesitatea dezvoltării competențelor personalului din instituțiile publice pentru abordarea activităților de analiză, dezvoltare, administrare aplicații informatice și administrare infrastructură TIC? Acest instrument se poate încadra la rezultatul POCA R3, ca acțiune de tip back-office cu caracter general de simplificare a procedurilor administrative aplicabile cetățenilor (conform Planului integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor )?
Realizarea unui instrument informatic (platformă online /infrastructura TIC ) de monitorizare si evaluare a strategiei elaborate nu se poate încadra la rezultatul de program R3 Proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni implementate.
Acest apel este complementar cu apelurile anterioare lansate de AM POCA, cu finanțare din obiectivul specific 2.1, respectiv CP10/2018 și CP12/2018.
Dacă în apelurile anterioare, măsurile de simplificare pentru cetățeni vizau doar competențe exclusive ale autorităților locale de la nivelul municipiilor și județelor, prin acest apel sunt susținute măsuri de simplificare pentru domeniile ce sunt gestionate partajat de aceleași autorități publice locale (de la nivelul municipiilor și județelor), în cadrul rezultatului de program R3.
De asemenea, este important să se țină cont de prevederile ghidului solicitantului, respectiv:
Unitățile administrativ – teritoriale, județe și municipii, care au un proiect finanțat sau admis spre finanțare, fie în cadrul apelului CP10/2018, fie în cadrul apelului CP12/2018 și în care au inclus rezultatul de program R1, nu vor mai putea să depună proiecte în cadrul prezentului apel care să vizeze rezultatul R1 al POCA.
Excepție fac municipiile reședință de județ care pot depune proiecte cu contribuție la rezultatul de program R1 pentru elaborarea SIDU și PMDU.
4. Putem include ca activitate/cheltuială eligibilă realizarea unui Sistem Informațional Geografic (GIS), precum și serviciile/activitatea de cadastrare a domeniului public și privat în cadrul unei primării?
La capitolul 3.2.4: Tipuri de acțiuni orientative, durata proiectului și aspecte privind informarea și comunicarea din Ghidul solicitantului aferent cererii de proiecte CP 13/2019 (MySMIS POCA/661/2/1), se precizează, la litera A. Tipurile de acțiuni orientative.
În acest context, dezvoltarea unui Sistem Informațional Geografic (GIS) ar putea fi inclus în proiect, cu condiția respectării tuturor cerințelor menționate în ghidul solicitantului CP13/2019, și mai mult, ca acest tip de activitate să nu fi făcut obiectul vreunui alt proiect depus prin apelurile CP 10/2018 (POCA/350/2/1), CP 12/2018 (POCA/471/2/1).
Serviciile și activitatea de cadastrare nu sunt activități eligibile pe POCA 2014-2020.
5. Asociațiile de Dezvoltare Intercomunitare pot fi aplicați/parteneri?
La Subsecțiunea 3.3: Eligibilitatea solicitanților și a partenerilor, din Ghidul solicitantului aferent cererii de proiecte CP 13/2019 (MySMIS POCA/661/2/1), se precizează următoarele:
”Pot solicita finanțare în cadrul acestui apel următoarele unități administrativ-teritoriale – județe și municipii din regiunile mai puțin dezvoltate (inclusiv unități administrativ-teritoriale vizate de Strategia Integrată de Dezvoltare Durabilă a Deltei Dunării (SIDDDD):
Pot fi parteneri (asociați) în cadrul acestui apel:
- unități administrativ-teritoriale (județe, municipii) din regiunile mai puțin dezvoltate,
- orice alte autorități/instituții publice locale (de la nivelul județelor și municipiilor) care pot contribui la buna implementare a proiectului;
- ONG-uri,
- parteneri sociali (organizații sindicale, organizații patronale, precum și formele de asociere ale acestora cu personalitate juridică),
- instituții de învățământ superior acreditate”.
În acest context, Asociațiile de Dezvoltare Intercomunitară nu pot fi solicitanți eligibili, în schimb pot fi parteneri eligibili (cu încadrare în categoria ONG-uri).
În cazul în care o Asociație de Dezvoltare Intercomunitară va fi partener în cadrul unui proiect al unui consiliu județean sau municipiu, este necesar ca solicitantul să deruleze procedura de selecție a ADI în conformitate cu prevederile O.U.G nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, cu modificări și completări ulterioare, ale H.G. nr. 93/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 – 2020, cu modificări și completări ulterioare, precum și cu cerințele ghidului solicitantului.
6. Este posibilă elaborarea de către un consiliu județean a unei strategii județene pentru programarea financiară 2021-2027?
Acest tip de acțiune poate fi transpusă în activități în cadrul proiectelor aferente acestui apel de proiecte, cu condiția ca acest solicitant să nu fi beneficiat de finanțare pe același rezultat de program în apelurile anterior lansate în cadrul POCA 2014 – 2020.
Conform ghidului solicitantului, CP13/2019:
Unitățile administrativ – teritoriale, județe și municipii, care au un proiect finanțat sau admis spre finanțare, fie în cadrul apelului CP10/2018, fie în cadrul apelului CP12/2018 și în care au inclus rezultatul de program R1, nu vor mai putea să depună proiecte în cadrul prezentului apel care să vizeze rezultatul R1 al POCA.
Excepție fac municipiile reședință de județ care pot depune proiecte cu contribuție la rezultatul de program R1 pentru elaborarea SIDU și PMDU.
7. Eliberarea certificatului de urbanism în regim digital de către o primărie este eligibilă?
Eliberarea certificatului de urbanism în regim digital de către o primărie de municipiu ar putea fi inclusă într-un proiect ce urmează a fi depus în cadrul acestui apel, cu condiția justificării temeinice a necesitații acestuia și cu asigurarea respectării tuturor cerințelor impuse de ghidul solicitantului, precum și legislația comunitară și națională.
Conform ghidului solicitantului, CP13/2019:
Unitățile administrativ – teritoriale, județe și municipii, care au un proiect finanțat sau admis spre finanțare, fie în cadrul apelului CP10/2018, fie în cadrul apelului CP12/2018 și în care au inclus rezultatul de program R1, nu vor mai putea să depună proiecte în cadrul prezentului apel care să vizeze rezultatul R1 al POCA.
Excepție fac municipiile reședință de județ care pot depune proiecte cu contribuție la rezultatul de program R1 pentru elaborarea SIDU și PMDU.
8. Este necesar să se desfășoare procedura de selecție a partenerului (ONG – ADI) de către liderul de parteneriat cu aplicarea legislației in vigoare?
In Ghidul solicitantului la Subsecțiunea 3.3: Eligibilitatea solicitanților și a partenerilor se stipulează următorul aspect:
„Pot fi parteneri (asociați) în cadrul acestui apel:
- unități administrativ-teritoriale (județe, municipii) din regiunile mai puțin dezvoltate,
- orice alte autorități/instituții publice locale (de la nivelul județelor și municipiilor) care pot contribui la buna implementare a proiectului;
- ONG-uri,
- parteneri sociali (organizații sindicale, organizații patronale, precum și formele de asociere ale acestora cu personalitate juridică),
- instituții de învățământ superior acreditate.”
……..
„Selecția partenerului este în competența exclusivă a solicitantului, în calitate de lider al parteneriatului. Procedura de selecție a partenerului se va realiza în conformitate cu prevederile OUG nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, cu modificări și completări ulterioare, cu prevederile HG 93/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 – 2020, cu modificări și completări ulterioare, precum și cu cerințele prezentului ghid. Respectarea prevederilor legale incidente în ceea ce privește selecția partenerilor privați va fi analizată de AM în etapa de verificare a conformității administrative și a eligibilității, iar oportunitatea acestuia în etapa de evaluare tehnică și financiară. ”
Astfel, întrucât în Ghidul solicitantului nu se face distincție între diferitele categorii de ONG-uri, este necesar să se desfășoare procedura de selecție a partenerului de către liderul de parteneriat cu aplicarea legislației in vigoare.
9. In cazul în care solicitantul finanțării este un consiliu județean, pot fi parteneri asociați consiliile locale din mediul rural?
Conform Ghidului solicitantului, partenerii eligibili pot fi:
- unități administrativ-teritoriale (județe, municipii) din regiunile mai puțin dezvoltate
- orice alte autorități/instituții publice locale (de la nivelul județelor și municipiilor) care pot contribui la buna implementare a proiectului;
- ONG-uri;
- parteneri sociali (organizații sindicale, organizații patronale, precum și formele de asociere ale acestora cu personalitate juridică);
- instituții de învățământ superior acreditate.
Așadar, unitățile administrativ teritoriale la nivel de comună (consiliile locale din mediul rural) nu pot fi parteneri.
10. Pentru indicatorii 5S57 si 5S59 – se calculează numai partenerii din proiect (cei care solicită buget și care își asumă indicatorii și rezultatele) sau și alte autorități locale care se constituie ca parteneri asociați (fără buget)? (ex. un consiliu județean realizează în cadrul unui proiect CP13 proceduri / mecanisme pe care le aplică atât la nivelul sau și al instituțiilor subordonate, cât și la nivelul consiliilor locale din mediul rural din județul respectiv)
La indicatorii 5S57 și 5S59 se cuantifică, în principal, entitățile solicitante, autoritățile direct sprijinite. Se vor cuantifica și partenerii în situația în care aceștia sunt din rândul autorităților publice locale (de la nivel de municipiu sau județ).
În exemplul indicat, la indicatorii 5S57 și 5S59, nu se vor lua în calcul consiliile locale din mediul rural din județ.
11. Pentru indicatorul 5S62 – participanții pot fi din orice UAT și/sau instituție publică de la nivel local? Sau pot fi numai persoane angajate în cadrul partenerilor de proiect?
La indicatorul 5S62 participanții la activitățile de formare sunt persoanele menționate în grupul țintă, așa cum este el definit conform cerințelor din ghidul solicitantului CP13/2019: Grupul țintă este reprezentat de persoanele direct sprijinite în cadrul proiectului (persoane la nivelul cărora se așteaptă un efect ca urmare a intervenției) din lista stabilită mai jos:
- personal din autoritățile și instituțiile publice locale (personal de conducere și de execuție);
- aleși locali (ex. consilieri locali și consilieri județeni, primari, viceprimari, președinți și vicepreședinți ai consiliilor județene, astfel cum sunt definiți în actele normative incidente administrației publice locale);
Prin urmare, dacă problema ce urmează a fi rezolvată prin proiect vizează direct nu doar personalul din cadrul instituției solicitante (municipiu sau consiliu județean) ci și personalul din alte uat-uri sau instituții publice de la nivel local, atunci aceste aspecte se vor regăsi si in grupul ținta si se vor cuantifica si la indicatorii 5S62 si 5S23.
12. UAT-urile care au un proiect finanțat sau admis spre finanțare, fie în cadrul apelului CP10/2018, fie în cadrul apelului CP12/2018 și în care au inclus rezultatul de program R1, mai pot depune proiecte în cadrul acestui apel?
Unitățile administrativ – teritoriale, județe și municipii, care au un proiect finanțat sau admis spre finanțare, fie în cadrul apelului CP10/2018, fie în cadrul apelului CP12/2018 și în care au inclus rezultatul de program R1, nu vor mai putea să depună proiecte în cadrul prezentului apel care să vizeze rezultatul R1 al POCA.
Excepție fac municipiile reședință de județ care pot depune proiecte cu contribuție la rezultatul de program R1 pentru elaborarea SIDU și PMDU.
13. Ghidul Solicitantului precizează că în cadrul acestui apel de proiecte se urmărește „susținerea de măsuri de simplificare, atât din perspectivă back-office: adaptarea procedurilor interne de lucru (records management), digitalizarea arhivelor, cât și front-office luând în considerare competențele partajate ale autorităților administrației publice locale, în special cele care vizează sectoarele social, educație și sănătate.
În continuare, Ghidul enumeră o serie de competențe partajate ale administrației publice locale cu cea centrală de specialitate, ultima dintre acestea fiind reprezentată de sintagma „alte competențe stabilite potrivit legii”.
Legiuitorul român oferă o definiție a termenului de „competență partajată” prin intermediul prevederilor art. 5, lit. t) din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, potrivit căreia aceasta este reprezentată de „atribuţiile exercitate potrivit legii de autorităţi ale administraţiei publice locale, împreună cu alte autorităţi ale administraţiei publice, stabilite în mod expres şi limitativ, cu stabilirea resurselor financiare şi a limitelor dreptului de decizie pentru fiecare autoritate publică în parte”
Având în vedere că legiuitorul a înțeles să nu indice în mod expres un anumit palier administrativ, vă rugăm să ne precizați dacă competența partajată este înțeleasă în cadrul prezentului apel de proiecte atât pe linie verticală, (între administrația locală și cea centrală), cât și pe linie orizontală, (între autoritățile administrației publice locale și instituțiile în cadrul cărora se exercită competența partajată – spitale, școli, urbanism, serviciu de asistență comunitară etc). O interpretare restrictivă a termenului este de natură să conducă la un conflict între legi.
Concret, va rugam sa ne clarificati daca competentele partajate ale autorităților administrației publice locale pot fi exercitate exclusiv cu intitutiile administratie publice centrale sau si cu insitutiile administratie locale si județene?
La secțiunea 3: Condiții specifice pentru cererea de proiecte din Ghidul solicitantului sunt prevăzute și detaliate o serie de competențe partajate ale autorităților administrației publice locale, precum și faptul că în cererea de finanțare, în descrierea activităților din secțiunea ACTIVITĂȚI PREVIZIONATE, solicitantul va introduce informații privind actul normativ (inclusiv menționarea articolului/ articolelor) care stabilește competența partajată vizată prin proiect.
Totodată, în ghid se precizează că prin acest apel se urmărește Susținerea de măsuri de simplificare, atât din perspectivă back-office: adaptarea procedurilor interne de lucru (records management), digitalizarea arhivelor, cât și front-office luând în considerare competențele partajate ale autorităților administrației publice locale, în special cele care vizează sectoarele social, educație și sănătate.
Așadar, ghidul face referire la competentele partajate, fără a cuprinde lista exhaustivă a acestora, motiv pentru care se solicită și indicarea actului normativ care stabilește competența partajată vizată prin proiect.
14. Referitor la competențele partajate ale autorităților administrației publice locale, în special cele care vizează sectoarele social, educație și sănătate, in cadrul prezentului apel, vă rugăm să ne precizați dacă este posibilă aplicarea de către Primărie pe R3 pentru o soluție informatică care sa permită integrarea cu alte sisteme de creare de documente (de ex. email), pentru a facilita administrarea centralizată a documentelor din cadrul unei instituții?
Orice activitate care se dorește a fi implementată de Primărie trebuie să fie în corespondență cu ghidul solicitantului și sa fie justificată ca necesitate și oportunitate pentru proiectul propus. La secțiunea Capitolul 3.2.4: Tipuri de acțiuni orientative, durata proiectului și aspecte privind informarea și comunicarea, A. Tipuri de acțiuni orientative, sunt precizate măsurile orientative de Simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni.
Mai mult, fiind vorba de competențe partajate, este obligatoriu să se indice actul normativ, cu art. clar unde se stabilește că este competența partajată între autoritățile publice. Aceste aspecte sunt analizate în etapa de evaluare tehnică și financiară a proiectului depus, prin analiza, în detaliu, a tuturor informațiilor incluse în proiect.
15. Referitor la competențele partajate ale autorităților administrației publice locale, în special cele care vizează sectoarele social, educație și sănătate, in cadrul prezentului apel, vă rugăm să ne precizați dacă în etapa de depunere a proiectului CP 13 este necesară existența unui parteneriat între Primăria unui municipiu si instituții aflate în subordinea Consiliului Local, precum Direcția de asistenta socială, Poliția Locală, Spitalele si Școlile în scopul dezvoltării unei soluții informatice integrate?
Dacă solicitantul intenționează să implementeze proiectul în parteneriat, atunci este necesar să se prezinte documentele solicitate de ghidul solicitantului, încă de la depunerea cererii de finanțare (a se vedea sesiunea SECȚIUNEA 5: Lista documentelor ce însoțesc cererea de finanțare, din ghidul solicitantului CP 13/2019).
16. Având în vedere subpunctele prezentate în pagina 14 din Ghidul Solicitantului, respectiv:
„Sprijinirea introducerii de instrumente, procese de management la nivel local
- implementarea de mecanisme pentru eficientizarea cheltuielilor publice și de stimulare a colectării taxelor și impozitelor locale;
- mecanisme/metode eficiente de planificare și gestiune a execuţiei bugetare.”
Vă rugăm să ne precizați dacă acestea pot fi incluse în R3?
Sprijinirea introducerii de instrumente, procese de management la nivel local sunt măsuri, conform ghidului solicitantului, care contribuie la atingerea rezultatului de program R1: Mecanisme și proceduri standard implementate la nivel local pentru fundamentarea deciziilor și planificarea strategică pe termen lung .
17. Referitor la următorul paragraf din ghid, pagina 8, „Susținerea de măsuri de simplificare, atât din perspectivă back-office: adaptarea procedurilor interne de lucru (records management), digitalizarea arhivelor, cât și front-office luând în considerare competențele partajate ale autorităților administrației publice locale, în special cele care vizează sectoarele social, educație și sănătate, vă rugăm să ne precizați daca potrivit formulării de mai sus „competențele partajate ale autorităților administrației publice locale, în special cele care vizează sectoarele social, educație și sănătate”, cele trei sectoare enumerate sunt punctate diferit față de altele în care administrația locală partajează competențe.
Criteriile de evaluare tehnica si financiara fac parte din anexele la OMDRAP nr. 3182/18.11.2019 privind aprobarea Ghidului solicitantului aferent cererii de proiecte competitive POCA/661/2/1 (CP13/2019 pentru regiunile mai puțin dezvoltate). Vă rugăm consultați anexa IV din ghidul solicitantului.
18. Având în vedere faptul că la nivelul municipiului există :
- Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (SIDU) – elaborată pentru perioada 2017-2023
- Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) – elaborat în elaborat în anul 2014, revizuit în anul 2017 și cuprinzând perioada până în 2030.
Dată fiind apropierea perioadei de programare 2021-2027 și necesitatea corelării acestor documente programatice cu nevoile actualizate ale comunității și cu direcțiile de dezvoltare prioritizate prin noile programe operaționale,
Vă rugăm să ne precizați dacă este eligibilă actualizarea SIDU și PMUD în cadrul R1.
În cazul în care actualizarea celor două documente nu este eligibilă, vă rugăm să ne precizați dacă este posibilă elaborarea unui SIDU și a unui PMUD nou în cadrul R1, aferent noii perioade de programare, având în vedere că documentele existente nu cuprind direcțiile de dezvoltare prioritizate pentru noile programe operaționale.
Primăria municipiului ar putea include actualizarea SIDU si PMUD cu contribuție la R1 de program, cu respectarea tuturor cerințelor din ghidul solicitantului.
19. În cadrul acestui apel se poate depune strict pentru revizuirea PMUD și SIDU, ce corespund rezultatului R1? Se pot combina și cu activități de dezvoltare a cunoștințelor, abilităților care răspund rezultatului R5, în măsura în care nu se suprapun cu activitățile din proiectul anterior? Sau primăria de municipiu este eligibilă doar pentru revizuirea PMUD și SIDU?
Primăria de municipiu ar putea include activități de dezvoltare a cunoștințelor, abilităților corespunzătoare rezultatului R5, în măsura în care procesul de formare contribuie la realizarea rezultatelor/activităților propuse prin proiect și nu se vor suprapune cu temele de formare prevăzute în celelalte proiecte finanțate prin POCA.
20. Referitor la ghidul solicitantului POCA/661/2/1 (CP13/2019 pentru regiunile mai puțin dezvoltate), vă adresăm rugămintea de a ne comunica dacă un oraș poate fi beneficiar in accepțiunea ghidului?
În conformitate cu prevederile ghidului solicitantului aferent cererii de proiecte menționate, un oraș nu poate fi beneficiar eligibil, ci doar unităţile administrativ-teritoriale – judeţe și municipii din regiunile mai puțin dezvoltate.
21. În cazul depunerii unui proiect luând în considerare competențele partajate, în special ce vizează sectoarele social, educație și sănătate (conform Ghidului Solicitantului), vă rugăm să ne lămuriți în ce măsură este necesară cooptarea Direcției de Asistență Socială în rol de partener în proiect sau este necesară asumarea unui protocol de colaborare între Primărie și Direcția de Asistență Socială (fără ca aceasta din urmă să intre în parteneriat)?
În ceea ce privește solicitarea dumneavoastră legată de depunerea unui viitor proiect în cadrul apelului de proiecte POCA/661/2/1 (CP13/2019 pentru regiunile mai puțin dezvoltate) și exprimată prin cele două variante expuse (cooptarea Direcției de Asistență Socială, cu personalitate juridică proprie și care se află în subordinea Consiliului Local ca partener sau asumarea unui protocol de colaborare între Primărie și respectiva Direcție de Asistență Socială), precizăm că acest aspect este în competența exclusivă a solicitantului, cu respectarea evidentă a competențelor partajate.
Parteneriatul trebuie să conducă la rezolvarea unei probleme comune prin implementarea proiectului propus spre finanțare, sens în care partenerul/partenerii, trebuie să deţină competențe/atribuții necesare în domeniul în care se încadrează obiectivele proiectului propus în conformitate cu documentele de constituire/înființare/organizare.
În cererea de finanțare, în descrierea activităților din secțiunea ACTIVITĂȚI PREVIZIONATE, solicitantul va introduce informații privind actul normativ (inclusiv menționarea articolului/articolelor) care stabilește competența partajată vizată prin proiect.